Останні новини

Останні новини

Верховна Рада ухвалила закон «Про внутрішній водний транспорт»

Верховна Рада ухвалила закон «Про внутрішній водний транспорт»

Верховна Рада України ухвалила в другому читанні і в цілому з необхідними техніко-юридичними правками законопроект №1182-1-д «Про внутрішній водний транспорт». Документ у четвер, 3 грудня, підтримали 276 народних депутатів, повідомляє сайт «Порти України».

Закон визначає питання державного регулювання у сфері внутрішнього водного транспорту, його функціонування та розвитку, інфраструктури, перевезення вантажів і пасажирів, судноплавства на внутрішніх водних шляхах та його безпеки, майна, що затонуло на внутрішніх водних шляхах.

Встановлюється і відповідальність судновласників за порушення законодавства про внутрішній водний транспорт.

Також закон запускає створення Державного фонду розвитку внутрішніх водних шляхів. Він необхідний для забезпечення належного технічного стану судноплавних шлюзів на Дніпрі і можливості підвищення пропускної здатності річки. Разом з тим, це забезпечить розвиток пасажирських перевезень, в тому числі, міжнародних.

Закон набуде чинності з 1 січня 2022 року. Однак низка його статей вступить в силу через три роки з дня опублікування документа.

«Тепер ми зможемо відродити найбільш дешевий та екологічний спосіб доставки вантажів – річкові перевезення та створити ефективну річкову логістику. Ми врахували пропозиції бізнесу та спільно доопрацювали цей законопроєкт під час його підготовки до другого читання. Вдячний всім, хто був небайдужий і долучився до цього процесу, а також народним депутатам за прийняте рішення», – прокоментував ухвалення закону міністр інфраструктури Владислав Криклій.

За його словами, новий закон дозволить:

  • збільшити вантажопотік до 30 млн тонн на рік з економічним ефектом для держави до 13-16 млрд грн щороку;
  • покращити конкуренцію на ринку, збільшити інвестиції завдяки рівним умовам і прозорим правилам, створити нові робочі місця для людей;
  • перевести частину вантажу з автошляхів на річку, значно розвантажити дороги і зменшити витрати на їх ремонт. Для прикладу, 1 млн тонн вантажів, перевезених річкою і перенаправлених з наземного транспорту, зменшує витрати на ремонт доріг на 1 млрд грн протягом 4 років;
  • використовувати потужності Дніпра не на 10%, як зараз, а на повну, як це було ще в часи Київської Русі, коли існував славнозвісний шлях «із варяг у греки»;
  • створити Держфонд розвитку внутрішніх водних шляхів для забезпечення належного технічного стану судноплавних шлюзів на Дніпрі, понад 75% з яких зараз зношені;
  • забезпечити розвиток пасажирських річкових перевезень, у тому числі міжнародних;
  • стимулювати суднобудування та відновлення українських підприємств;
  • лібералізувати ринок, допустивши судна під іноземним прапором, та стимулювати міжнародну торгівлю;
  • провести дерегуляцію галузі шляхом запровадження безкоштовного проходження шлюзів та часткового звільнення суден внутрішнього плавання від зборів у морських портах;
  • спростити адміністративні процедури при реєстрації суден та видачі кваліфікаційних документів;
  • імплементувати європейські норми та привести українське законодавство у відповідність до європейського.

У першому читанні законопроект №1182-1-д «Про внутрішній водний транспорт» був прийнятий Верховною Радою 24 квітня 2020 року.

При підготовці до другого читання представники бізнесу та галузеві асоціації висловили багато зауважеь до тексту законопроекту. Наприклад, основні концептуальні зауваження Європейської бізнес-асоціації стосувалися фінансування внутрішніх водних шляхів за рахунок портових зборів, введення додаткового ліцензування та зарегулювання умов ведення бізнесу, нормативного ускладнення будівництва, ризику зловживання повноваженнями і інших положень.

Поділитися...
EN DE UK