Останні новини

Останні новини

Верховна Рада підтримала законопроєкт про мультимодальні перевезення

Верховна Рада підтримала законопроєкт про мультимодальні перевезення

Верховна Рада на засіданні у п’ятницю, 5 березня, ухвалила у першому читанні законопроєкт №4258 «Про мультимодальні перевезення». Законопроект підтримали 262 народні депутати.

Згідно з пояснювальною запискою до документа, він розроблений для вдосконалення існуючої законодавчої бази та впроваджує правові механізми для ширшого використання мультимодальних/контейнерних вантажних перевезень у транспортній системі України. Це, у свою чергу, сприятиме захисту навколишнього середовища через переорієнтацію значної частини перевезень з автошляхів на річку та інші екологічні види доставки, а також значно оптимізує час і витрати шляхом впровадження єдиного договору мультимодального перевезення.

«Сучасні процеси глобалізації трансформують ринок транспортно-логістичних послуг та заохочують його гравців розвивати нові форми та види транспортних перевезень. Формування «безшовної мультимодальної мобільності» вже визначено як одне із завдань Стратегії сталої та розумної мобільності ЄС, яка була презентована наприкінці минулого року. Щоб повною мірою реалізувати свій транзитний потенціал, Україна теж має долучатися до цих процесів і використовувати всі можливості, які надають мультимодальні перевезення та сучасні цифрові технології. Вдячний депутатам за підтримку цього важливого законопроєкту. Готуємось до його прийняття у другому читанні», — прокоментував схвалення законопроєкту міністр інфраструктури Владислав Криклій.

За його словами, ефективна система мультимодальних/комбінованих перевезень, з одного боку, надає змогу швидко, дешево та ефективно виконувати перевезення, а з іншого — забезпечує належний рівень транспортного сервісу та супутніх послуг. За підтримки європейських експертів Мінінфраструктури вже розпочало підготовку Дорожньої карти розвитку мультимодальних перевезень в Україні, що передбачає практичні кроки з розбудови сталої мережі мультимодальних терміналів.

Законопроєкт «Про мультимодальні перевезення»:

  • вводить поняття мультимодального та комбінованого перевезення вантажів, мультимодального термінала, документа мультимодального перевезення, оператора та замовника мультимодального перевезення;
  • закріплює право учасників мультимодальних перевезень здійснювати перевезення вантажу на підставі єдиного договору – договору мультимодального перевезення незалежно від зміни видів транспорту, а також здійснювати перевезення вантажу за одним перевізним документом – документом мультимодального перевезення;
  • визначає істотні умови договору, права та обов’язки сторін, основні принципи державного регулювання та допомоги щодо такого виду перевезень;
  • впроваджує відповідальність оператора мультимодального перевезення (та граничний розмір цієї відповідальності) за вантаж перед замовником послуги з моменту прийняття ним вантажу для мультимодального перевезення та до моменту його видачі.

«Прийняття цього закону в цілому також вкрай важливе для України в інтеграційному напрямі, адже він імплементує положення Директиви Ради ЄС від 7 грудня 1992 року про встановлення спільних правил для окремих видів комбінованих перевезень вантажів між державами-членами. Разом з тим, він спрямований на приєднання України до Угоди про розвиток мультимодальних перевезень TRACECA – міжнародної транспортної програми за участі Європейського Союзу та 14 держав-членів Східноєвропейського, Кавказького та Центральноазіатського регіонів», — додав Криклій.

Розроблений Мінінфраструктури законопроєкт «Про мультимодальні перевезення» був підтриманий на засіданні Кабінету міністрів у жовтні 2020 року.

Поділитися...