Останні новини

Останні новини

В Україні дозволять навчати лоцманів приватним компаніям

В Україні дозволять навчати лоцманів приватним компаніям

Державна регуляторна служба (ДРСУ) визнала Положення про підготовку та перепідготовку державних морських лоцманів антиконкурентним та таким, що суперечить принципам регуляторної політики.

З повним текстом рішення можна ознайомитись на сайті ДРСУ

Це положення було затверджено наказом Міністерства транспорту №182 від 2 квітня 2001 року. У своєму рішенні №34 від 1 листопада ДРСУ дійшла висновку, що він суперечить Конституції, Господарському кодексу та антимонопольному законодавству.

Впроваджений Положенням механізм державного регулювання суперечить ключовим принципам державної регуляторної політики, таким як адекватність та ефективність”, — наголошується у тексті рішення.

Господарський кодекс України забороняє «приймати акти та вчиняти дії», які усувають конкурентні умови або дають привілеї певним учасникам ринку. При цьому через наказ Мінтрансу замовляти навчання лоцманів, по суті, могли лише державні підприємства. Наприклад, філія “Дельта-Лоцман” ДП “Адміністрація морських портів України” (АМПУ).

Відповідно до рішення ДРСУ, Міністерство інфраструктури як правонаступник Мінтрансу має переглянути нормативно-правові акти, що призвели до виникнення цієї ситуації. Насамперед — визнати таким, що втратило чинність, Положення від 2001 року про підготовку та перепідготовку державних морських лоцманів та лоцманів-операторів служб регулювання руху суден.

Після виконання цього рішення можливість теоретичного навчання, тренажерної підготовки та практичного стажування лоцманів стане доступною та комерційним організаціям.

Згідно з рішенням Державної регуляторної служби, Міністерство інфраструктури України як правонаступник Мінтрансу має переглянути нормативно-правові акти, що призвели до виникнення цієї ситуації. Насамперед – визнати таким, що втратило чинність, Положення від 2001 року про підготовку та перепідготовку державних морських лоцманів та лоцманів-операторів служб регулювання руху суден.
Після виконання цього можливість теоретичного навчання, тренажерної підготовки та практичного стажування лоцманів стане доступною та комерційним організаціям.


Зазначимо, що регуляторна служба не першою звернула увагу на неможливість приватних підприємств навчати лоцманів. 16 вересня бездіяльністю Міністерства інфраструктури щодо цієї ситуації зацікавились Антимонопольний комітет України. АМКУ визнав факт порушення законодавства про захист економічної конкуренції та зобов’язав МІУ усунути дискримінацію суб’єктів господарювання за формою власності щодо навчання лоцманів.


Таким чином, рішення ДРС законне, виважене та прийняте з урахуванням усіх обставин та аспектів цієї сфери відносин. Доступ до послуг з навчання та підготовки морських лоцманів (з погляду як бізнесу, так і свободи підприємництва) повинні мати суб’єкти господарювання будь-якої форми власності. Підприємства приватного сектору економіки підтримують політику АМКУ та ДРС, спрямовану на захист конституційних засад рівності суб’єктів господарювання всіх форм власності, захист прав усіх суб’єктів права власності та господарювання, у межах їх повноважень та функцій, визначених законодавством України.

Поділитися...