Останні новини

Останні новини

Українські моряки знову зібралися на мітинг під стінами Офісу Президента

Українські моряки знову зібралися на мітинг під стінами Офісу Президента

Проблеми, з якими стикаються українські моряки, неодноразово висвітлювалися. Йдеться про корупцію в морській галузі — це не заперечують і чиновники.

Корупційні схеми в секторі підготовки та дипломування моряків існують, але за два місяці вони будуть ліквідовані. Таку обіцянку дав міністр інфраструктури України Владислав Криклій, повідомляє видання «Общественный Прибой». Обіцянка була відповіддю чиновника на відеозвернення моряків.

Міністр уточнив: «Згідно з рішенням уряду, в листопаді Інспекція та її регіональні представництва повинні зникнути. Зараз ті, хто працює в цих інспекціях, вирішили ще «надихатися» перед смертю. Там дійсно було дуже багато корупційних чинників: купа незрозумілих папірців, лабіринти бюрократії. Ми все це ліквідуємо».

Подання документів моряків та складання іспитів, за його словами, переведуть в «електронне поле». Для моряків буде доступним електронний кабінет моряка і тільки державний.

Ці заяви міністр інфраструктури оголосив два місяці тому. Що ж змінилося?

Дійсно, на початку грудня відбулася презентація проекту з дистанційного тестування моряків. Міністерство інфраструктури України повідомило, що система поки працює в пілотному режимі. Як розповів в.о. директора департаменту з питань підготовки та дипломована плавскладу Морської академії Олег Омельченко, розробники і автори ідеї планують прибрати особистий фактор і корупцію при складанні іспиту.

Суть така — моряк приходить до центру сертифікації, сідає за комп’ютер і складає іспит. Питання для тестування обіцяли опублікувати в інтернеті.

Початок ніби як обіцяє морякам хороші перспективи. Однак, вже 9 грудня у Міністерстві інфраструктури України відбулася зустріч для обговорення проекту наказу Міністерства про внесення змін до Порядку присвоєння звання особам командного складу морських суден та до Порядку роботи Державних кваліфікаційних комісій. Про це повідомила прес-служба Профспілки морського транспорту.

Як пише відомство, саме ці зміни повинні були внести поправки, необхідні для того, щоб моряки мали право повторно підтверджувати свою кваліфікацію без проходження Державних кваліфікаційних комісій за умови наявності у моряка необхідного стажу плавання.

Цей наказ уже був підписаний Міністром інфраструктури України, погоджений з іншими центральними органами влади, в тому числі без зауважень і Морською адміністрацією України, і був направлений на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

Однак після цього Морська адміністрація різко поміняла позиція і запропонувала додаткові заходи, нібито для забезпечення перевірки стажу роботи на суднах. Моряк крім раніше озвученої інформації про перетин кордону повинен за новими пропозиціями Морської адміністрації надавати:

  • трудову книжку (за наявності);
  • копію трудових договорів;
  • підтвердження оплати праці у відповідності з трудовими договорами;
  • копії податкових декларацій про майновий стан і доходи за період, який підтверджується.

Журналіст видання «Общественный Прибой» звернувся до віце-президента з морського права ГО «Морська палата України» Івана Ніякого, щоб він прокоментував зміни, які хочуть внести.

«З самого початку було зрозуміло, що МІУ і Морад так просто не розлучаться з настільки прибутковими схемами, тому спочатку для замилювання очей почалася процедура ліквідації ІПДМ, яка завершилася, на жаль, просто зміною вивіски. Потім МІУ був підготовлений і з умисним порушенням порядку поданий до Мін’юсту наказ про зміну до Порядку дипломування. Наказ, природно, був забракований Мін’юстом. Тепер почалися нескінченні зустрічі та обговорення з відверто химерними пропозиціями щодо страхового стажу, податкових декларацій тощо. Все це говорить про одне — процес наведення порядку в сфері сертифікації моряків затягується і буде затягуватися усіма можливими способами доти, поки не будуть знайдені і знешкоджені кінцеві бенефіціари корупційних схем», – сказав Ніякий.

Щодо запропонованих змін він пояснив таке: «Відповідно до ПДНВ для підтвердження диплома необхідно в т.ч. довести збереження професійної придатності (правило I/11). Збереження професійної придатності, необхідне згідно з правилом I/11, доводиться в першу чергу наявністю схваленого стажу роботи на судні з виконанням при цьому функцій, які відповідають наявному диплому. А тепер питання: яким чином інформація про страховий стаж, трудові угоди, підтвердження оплати праці, податкові декларації можуть підтвердити стаж роботи на судні з виконанням при цьому функцій, які відповідають наявному диплому?».

Ця позиція Морської адміністрації викликала обурення у моряків. Так, створене нещодавно об’єднання моряків Ukrainian Seafarers Union (Українське об’єднання моряків) у понеділок проводить черговий мітинг «Моряки України проти корупції у сфері дипломування». Мітинг відбувається біля Офісу Президента з 9:00.

Поділитися...
EN DE UK