Останні новини

Останні новини

Робоча група IMO узгодила проект нових заходів для зменшення викидів морськими суднами

Робоча група IMO узгодила проект нових заходів для зменшення викидів морськими суднами

Робоча група Міжнародної морської організації (IMO) узгодила проект нових обов’язкових заходів для зменшення викидів парникових газів морськими суднами, повідомляє прес-служба організації організації.

Поправки були розроблені на сьомій сесії міжсесійної робочої групи зі скорочення викидів парникових газів з суден, що відбулася у вигляді заочного наради 19-23 жовтня 2020 року.

У повідомленні наголошується, що пропонований проект поправок передбачає додаткові вимоги до заходів щодо енергоефективності, які містяться в четвертому розділі додатку VI до конвенції MARPOL. У ньому міститься вимога про розрахунок коефіцієнту енергоефективності конструкції судна (Energy Efficiency Design Index, EEDI), згідно з яким судна повинні бути побудовані і спроектовані так, щоб їх можна було використовувати більш енергоефективно порівняно з базовим рівнем. Для інших суден передбачена вимога про розробку планів з управління енергоефективністю судна (Ship Energy Efficiency Management Plan, SEEMP).

Проект поправок додатково вводить вимоги щодо оцінки та вимірювання енергоефективності всіх суден, а також встановлює цільові значення. Так, пропонується ввести два нові показники оцінки енергоефективності: індекс досягнутої енергоефективності існуючих суден (EEXI) й експлуатаційні вимоги до зниження викидів на основі нового індикатора вуглецеємності (carbon intensity indicator, CII). «Подвійний підхід спрямований на провадження як технічних (те, як судно модернізується і оснащується), так і експлуатаційних заходів (як судно працює)», — пояснюється в прес-релізі.

Відзначається, що індекс EEXI необхідно буде окремо розраховувати для кожного судна. Він буде вказувати на енергоефективність судна порівняно з базовим показником. Відзначається, що судна повинні відповідати конкретному необхідному індексу EEXI, базованому на коефіцієнті зниження (вираженому у відсотках до базового індексу EEDI).

Пропозиції щодо введення CII і рейтинг CII припускають, що судна валовою місткістю 5000 брутто-реєстрових тонн і вище повинні визначити необхідний річний експлуатаційний показник вуглецеємності. CII визначає щорічний понижуючий коефіцієнт, необхідний для безперервного поліпшення експлуатаційної вуглецеємності судна в межах конкретного рейтингового рівня.

Досягнутий фактичний річний індикатор CII повинен бути зафіксований у документах для порівняння з цільовим показником CII. Це дозволило б визначити рейтинг вуглецеємності судна. Планується, що він буде присвоюватися за шкалою A, B, C, D або E, де A — найвищий рейтинг ефективності, а E — найнижчий. Рівень ефективності буде зафіксований у плані управління енергоефективністю. Судно, яке має рейтинг D або E протягом трьох років поспіль, повинно надати план коригувальних дій, щоб показати, як буде досягнуто необхідний індекс (C або вище).

Проект поправок буде спрямований до комітету із захисту морського середовища (MEPC 75), який проведе дистанційне засідання 16-20 листопада 2020 року. У разі схвалення він може бути представлений для ухвалення на наступній сесії комітету MEPC 76, яка відбудеться в 2021 році.

Поділитися...