Останні новини

Останні новини

Режим роботи і відпочинку моряків систематично порушується — WMU

Режим роботи і відпочинку моряків систематично порушується — WMU

На суднах існує практика порушень правил документального обліку робочого часу, що ставить під сумнів здатність чинної нормативної бази запобігати втомі і пом’якшувати її наслідки. Висновку, що норми, які стосуються режиму робочого часу і відпочинку моряків, систематично порушуються, дійшли вчені з Всесвітнього морського університету (WMU).

Аналіз в рамках дослідження показав, що причиною подібних порушень є нестача персоналу, передає Seafarers Journal. Крім того, у період обмежень, пов’язаних із глобальною пандемією, це більш яскраво виражено. Її виклики просто змушують моряків працювати набагато довше, аніж передбачено звичайними термінами контрактів, і виконувати додаткові обов’язки.

Як показує дослідження, ця проблема є актуальною не лише в пандемію, але і в звичайний час. Невідповідність робочого навантаження і рівня комплектування екіпажу вказує на те, що держави прапора не тільки не завжди виконують свої обов’язки, але і не контролюють дотримання судновласниками норм комплектування екіпажів. Страх наслідків для суден, які не пройшли перевірку, і небажання створювати проблеми судноплавним компаніям переважують зобов’язання дотримуватися міжнародних правил.

Відсутність гарантій зайнятості у поєднанні з фінансовими стимулами сприяють створенню ситуації, за якої прагнуть не до точному обліку, а до підгонки відпрацьованих годин до нормативів. Для моряків єдина мета запису в табелі обліку робочого часу — підтвердити дотримання норм і уникнути затримок, які можуть загрожувати судну, якщо інспектори виявлять невідповідність нормам. За таких умов члени екіпажів ставляться до вимоги фіксувати години роботи і відпочинку як до формальності.

Тільки в рідкісних випадках компанії цікавляться справжнім станом справ. Аудити держав прапора обмежуються перевіркою документів, але автентичність записів нікого не цікавить. У зв’язку з цим ефективність Міжнародного кодексу управління безпекою (МКУБ) викликає сумнів.

Інспектори визнали, що вкрай рідко перевіряють відповідність записів реальному стану справ. І всі як один представники міжнародних і регіональних морських організацій, судноплавної галузі та профспілок моряків, і самі моряки переконані, що будь-які записи аналогічним чином можуть «коригуватися».

Проблема може бути розв’язана, і для це необхідно:

  • взаємодіяти за моделлю, яка базується на дослідженнях, для визначення рівня безпечного комплектування екіпажів для всіх умов експлуатації судна;
  • провести аналіз ефективності МКУБ;
  • розв’язати проблеми «хронічного» недовіри між береговим персоналом та екіпажами суден із урахуванням відсутності положень про гарантії зайнятості в багатьох робочих контрактах моряків.

Як показало дослідження, система добре виглядає на папері, але насправді приховує негласну змову, яка в підсумку негативно позначається на ефективності міжнародних конвенцій. Виявляється, що всі зацікавлені сторони поінформовані про проблеми, але не мають повноважень або бажання усувати їх першопричини.

Поділитися...