Останні новини

Останні новини

ООН прогнозує повне відновлення ринку морських перевезень у 2021 році

ООН прогнозує повне відновлення ринку морських перевезень у 2021 році

Конференція ООН з торгівлі і розвитку (ЮНКТАД) опублікувала новий випуск щорічного огляду ринку морських перевезень, в якому робиться висновок, що пандемія заклала основи для глибоких перетворень в судноплавної індустрії і пов’язаних з нею ланцюжків поставок.

Як повідомляє Mortrans.info, згідно з наведеними в опублікованому звіті оцінками, через безпрецедентну дестабілізацію торгівлі внаслідок пандемії COVID-19 глобальний ринок морських перевезень скоротиться в 2020 році на 4,1%, проте вже наступного року він повністю відновиться і повернеться до зростання, яке складе на 4,8%. Аналітики традиційно попереджають, що прогнозування довгострокових наслідків пандемії, а також термінів і масштабів відновлення галузі вельми умовне.

ЮНКТАД констатує, що індустрія морських перевезень дужеуспішно впоралася з кризою. На піку пандемії, коли різке падіння попиту підсилило традиційний структурний дисбаланс ринку, учасники ринку контейнерних перевезень проявили дисциплінованість, скоротивши місткість і урізавши витрати для забезпечення прибутковості, не намагаючись що називається «віджати» частку ринку. В результаті, незважаючи на падіння попиту, вдалося забезпечити стабільність фрахтових ставок. Однак для вантажовідправників ці стратегії означали серйозний дефіцит пропозиції і затримки в доставці.

Щоб упоратися зі спричиненими пандемією збоями, учасникам ринку морських перевезень довелося гнучко переглянути свої бізнес і фінансові процеси, протоколи охорони праці та здоров’я працівників, змінити формати організації праці.

«Пандемія привернула увагу до теми скорочення ланцюжка постачання за рахунок перенесення виробництва ближче до споживача, скорочення залежності від моделі поставок «точно в строк» і моделі «бережливого виробництва», – ідеться у звіті.

Аналітики ЮНКТАД відзначають, що пандемія також показала, наскільки непідготовленим світ виявився перед обличчям такої кризи. Вони роблять висновок про необхідність більшої прозорості та гнучкості логістичного процесу «від дверей до дверей», щоб не бути непідготовленими до подібних криз у майбутньому.

Багато заходів щодо спрощення торговельних процедур, які були впроваджені під час пандемії, потребують додаткових інвестицій у цифровизацию і автоматизацію. З іншого боку пандемія також показала, що цифровізація пов’язана з підвищеними кібер-ризиками, що мають величезний руйнівний потенціал.

Крім акценту на наслідки пандемії в 2020 році, звіт пропонує детальний аналіз тенденцій розвитку ринку морських перевезень у 2019 році. Так, автори праці відзначають, що COVID-19 вдарив по світовій торгівлі тоді, коли ринок вже був ослаблений несприятливими умовами торгівлі в 2019 році, в тому числі посиленням торгових і політичних протиріч між Китаєм і США, невизначеністю умов і термінів виходу Великобританії з ЄС, торговим конфліктом між Японією і Кореєю і в цілому посиленням політики протекціонізму. За оцінками ЮНКТАД, додаткові мита скоротили обсяги ринку морських перевезень торік на 0,5%.

Поділитися...
EN DE UK