Останні новини

Останні новини

Моряки не мають упевненості в поверненні додому після закінчення контракту

Моряки не мають упевненості в поверненні додому після закінчення контракту

Те, що саме моряки є рушійною силою бізнесу, і без них неможливе нормальне функціонування не тільки галузі, а й світової економіки в цілому, — зрозуміли не всі судноплавні компанії, пише Seafarers Journal.

Сьогодні багато екіпажів продовжують працювати у не набагато легших, а то і в більш важких умовах, ніж раніше, а число покинутих суден за минулий рік удвічі перевищило результати 2019 року, що теж свідчить багато про що.

Криза зміни екіпажу не лише привернула увагу до ролі судноплавної галузі в світовій економіці і показала її слабкий впливав на світові уряди, а й пролила світло на те, наскільки добре поводяться в ній з працівниками — тими 1,7 млн осіб, які задіяні в морі.

«Єдина, найголовніша відмінність між компаніями, які успішно справляються з пандемією і вийдуть з неї, і тими, у кого не вийде — це їх здатність подбати про людей і допомогти їм подолати важкий період», — зазначає генеральний директор компанії Columbia Shipmanagement Марк О’Ніл.

Деякі компанії заявили, що такі заходи, як організація самоізоляції екіпажів у готелях і замовлення чартерних авіарейсів допомогли зберегти позитивний настрій моряків.

Сьогодні картина з моряками виглядає так: член екіпажу відправляється в рейс без упевненості, що зможе повернутися додому відразу після закінчення контракту; можливість зійти на берег в порту заходу надається вкрай рідко, а якщо він раптом захворіє, то можуть виникнути труднощі з доступом до медичної допомоги; постійний стрес і занепокоєння за здоров’я членів сім’ї, які можуть заразитися COVID-19.

Єдиним безпрограшним варіантом у ситуації, що склалася, називають надання на суднах безкоштовного інтернету для спілкування з рідними, а також — доступ до професійної психологічної допомоги.

Крім того, багато компаній наполягають на визнанні моряків ключовими працівниками і наданні їм доступу до вакцинації.

На їхню думку, сьогодні не тільки судноплавна галузь є відповідальною за визнання ролі моряків, це обов’язок урядів всіх країн світу — дотримуватися їх основних прав. І якщо не наділити моряків особливим статусом, то труднощі зі зміною екіпажів триватимуть, а це, крім іншого — загроза економіці і своєчасному поповненню прилавків крамниць товарами першої необхідності.

Деякі країни, наприклад, зайняли таку позицію: я з радістю прийму судна і вантажі в моєму порту, але дозволити у себе зміну не можу. Експерти вважають такі заходи політикою, яка не принесе нічого хорошого жодній державі.

Представники судноплавних компаній говорять: «Ми повинні визнати сувору реальність, у якій судноплавство як галузь не може вплинути на уряди або лобіювати прийняття рішень, здатних допомогти розв’язати кризу зміни екіпажів. Нам потрібно задуматися над цим і подивитися, що потрібно в зв’язку з цим змінити».

Поділитися...