Останні новини

Останні новини

Вимога капітанів портів щодо надання додаткових декларацій на контейнери не обґрунтована — Морська адміністрація

Вимога капітанів портів щодо надання додаткових декларацій на контейнери не обґрунтована — Морська адміністрація

Служби капітанів морських портів не повинні вимагати надання декларацій про укладання і кріплення вантажу в кожному контейнері (крім негабаритних та небезпечних вантажів) при оформленні відходу судна з порту. Про це ідеться у відповіді Державної служби морського та річкового транспорту (Морської адміністрації) на звернення Морської Палати України.

«Капітанам морських портів роз’яснено щодо відсутності необхідності вимагати атестат, виданий згідно з вимогами Р 50-062-95, а також окрему декларацію, разом із свідоцтвом про укладання і кріплення вантажу відносно кожного контейнера, крім негабаритних та небезпечних вантажів», — ідеться в листі.

Зазначається також, що рекомендації Р 50-062-95 «Метрологія. Акредитація аналітичних вимірювальних та випробувальних лабораторій. Організація та порядок проведення», на які посилалися служби капітанів морських портів, видаючи розпорядження про надання додаткових декларацій, втратили чинність, а на заміну цим рекомендаціям декілька разів видавались нормативно-правові акти, останнім з яких є Вимоги, яким повинні відповідати наукові метрологічні центри, державні підприємства, які належать до сфери управління Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України та провадять метрологічну діяльність, та повірочні лабораторії, які уповноважуються або уповноважені на проведення повірки засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації та застосовуються у сфері законодавчо регульованої метрології, з метою досягнення їх відповідності встановленим критеріям, затверджені наказом Мінекономіки від 30.06.2020 №1242, зареєстрованими в Мінюсті 08.09.2020 за №862/35145.

Наприкінці квітня Морська Палата України звернулася до міністра інфраструктури Владислава Криклія, в.о. голови Морської адміністрації Андрія Глазкова, керівників Державної регуляторної служби та Антимонопольного комітету з листом, у якому вказала на неприпустимість антиконкурентних дій призначених Морською адміністрацією капітанів морських портів при оформленні вантажів у портах.

Учасники ринку морських перевезень зіткнулися з випадками оформлення розпоряджень начальниками управління (служби) капітана відповідних морських портів, відповідно до яких для відходу з порту судна із завантаженим експортним вантажем від агентів судновласника вимагається забезпечувати надання декларацій про вантаж та додаткових документів до таких декларацій, зокрема: свідоцтва про стан вантажу на час перевезення, свідоцтва про відповідність тари (упаковки), свідоцтва про укладення і кріплення вантажу в контейнері (транспортному засобі).

При цьому, відповідно до зазначених розпоряджень, вказані декларації та додаткові документи до них повинні видаватися виключно спеціалізованими організаціями, які мають відповідний атестат про акредитацію Національного агентства з акредитації України. Такою організацією називається лише одна – НВП ТОВ «Екоморсервіс», хоча існують чотири інші спеціалізовані організації (включаючи державні), які здійснюють таку діяльність протягом багатьох років, і учасники ринку раніше мали можливість обирати, до якої організації звертатися.

При невиконанні вимог, викладених у цих розпорядженнях, служба капітана порту відмовляється оформлювати відхід судна з порту, що надає цій проблемі дуже важливий і гострий характер.

Поділитися...