Останні новини

Останні новини

МІУ пропонує скасувати дозволи на заходження іноземних суден до річкових портів

МІУ пропонує скасувати дозволи на заходження іноземних суден до річкових портів

Міністерство інфраструктури розробило і оприлюднило для ознайомлення проект постанови Кабінету міністрів, якою повинен бути запущений пілотний проект щодо заходження до річкових портів України суден під прапорами держав, з якими не укладено міжнародних угод про судноплавство на внутрішніх водних шляхах, без отримання одноразових тимчасових дозволів.

Як випливає з оприлюдненої на сайті Мінінфраструктури інформації, документ розроблений із метою дерегуляції, підтримки здорової конкуренції на ринку перевезень, недопущення обмеження свободи річкового судноплавства і для створення сприятливих умов суб’єктам господарювання для доступу до ринку річкових перевезень, враховуючи вимоги бізнесу.

«Чинним Порядком встановлено процедуру видачі відповідних одноразових дозволів, яка призводить до фінансово-економічних втрат судновласників через простій суден (за інформацією Громадської спілки «Асоціація морських агентів України» витрати судновласника/фрахтувальника через простій досягають $4500 на добу, а витрати вантажовласника на зберігання вантажу в річкових портах складають $,01-0,02 за тонну вантажу на добу), порушення термінів виконання зобов’язань за індивідуальними контрактами, що в свою чергу призводить до зниження привабливості частини річкових перевезень і негативно впливає на залучення іноземних інвестицій, пов’язаних із річковою логістикою», – ідеться у пояснювальній записці до проекту постанови.

Мінінфраструктури нагадало, що 3 грудня 2020 року Верховна Рада ухвалила Закон «Про внутрішній водний транспорт», стаття 53 якого передбачає, що перевезення пасажирів і вантажів у міжнародних рейсах між річковими портами (терміналами), іншими місцями здійснення вантажних операцій на внутрішніх водних шляхах України та іноземними портами можуть здійснюватися українськими та іноземними судами (крім суден під прапором держави-агресора і суден, власниками яких є громадяни держави, визнаної в Україні державою-агресором або державою-окупантом), а статтею 27 передбачено, що в разі, якщо судно (склад суден) відповідає вимогам, встановленим законом (безпеки судноплавства, охорони навколишнього середовища, до належного рівня підготовки, комплектування та кваліфікації членів екіпажу тощо) – то допуск судна (складу суден) до плавання внутрішніми водними шляхами надається без оформлення будь яких додаткових дозволів, в тому числі для іноземного судна. Згідно з Прикінцевими та перехідними положеннями, закон набуває чинності з 1 січня 2022 року.

У зв’язку з цим Мінінфраструктури запропонувало до набуття чинності норм Закону, на підставі яких повинна припинитися видача разових дозволів і втратити силу Порядок, реалізувати експериментальний проект, в ході якого іноземні невійськові судна під прапорами іноземних держав зможуть пересуватися внутрішніми водними шляхами і заходити до річкових портів України без необхідності оформлення одноразових тимчасових дозволів у Державній службі морського і річкового транспорту. Заходи до річкових портів будуть здійснюватися на підставі заявки, яку адміністрація держави прапора, судновласник або його представник має за допомогою засобів електронного зв’язку подавати до Морської адміністрації не пізніше ніж за три робочі дні до прибуття судна до порту, в якому відкрито пункт пропуску через державний кордон (пункт контролю).

Планується, що експеримент триватиме до 31 грудня 2021 року.

З повною версією документа можна ознайомитися на веб-сайті Мінінфраструктури.

Раніше Мінінфраструктури оприлюднило для обговорення проект наказу «Про внесення змін до Порядку видачі одноразових тимчасових дозволів на захід до річкових портів України суднам під прапорами держав, з якими не укладено міжнародних угод про судноплавство на внутрішніх водних шляхах», яким пропонувало спростити процедуру оформлення одноразових дозволів на захід до річкових портів. Обговорення документа тривало до 20 грудня 2020 року.

Поділитися...