Останні новини

Останні новини

МІУ оприлюднило для обговорення Стратегію розвитку річкового транспорту до 2031 року

МІУ оприлюднило для обговорення Стратегію розвитку річкового транспорту до 2031 року

Міністерство інфраструктури розробило і оприлюднило для громадського обговорення проект розпорядження Кабінету міністрів «Про схвалення Стратегії розвитку внутрішнього водного транспорту України на період до 2031 року та затвердження плану заходів щодо її реалізації».

Згідно з пояснювальною запискою до документа, проект Стратегії розроблено на виконання статей 5, 7, 11 Закону України №1054-IX «Про внутрішній водний транспорт» від 3 грудня 2020 року і є основою для планування розвитку внутрішнього водного транспорту (ВВТ), впровадження загальнодержавної політики реформ і застосування принципів доброго врядування, включаючи розвиток інституційної спроможності та електронного врядування, боротьбу з корупцією і прозорість.

«Відновлення належного функціонування ВВТ вимагає ефективних і технологічно вдосконалених внутрішніх водних шляхів (ВВШ) і навігаційних засобів на річках, створення багатофункціональних портових хабів, допоміжної інфраструктури, а також створення сучасного, енергоефективного та екологічного «зеленого» вантажного і пасажирського флоту», — ідеться в пояснювальній записці.

Стратегія передбачає створення Державного фонду внутрішніх водних шляхів у складі спеціального фонду Державного бюджету України. За оцінкою МІУ, потреба у фінансуванні на найближчі п’ять років на утримання внутрішніх водних шляхів становить близько 4 млрд грн. За умови модернізації найбільш завантажених шлюзів — Каховського, Запорізького, Середньодніпровського — ця сума збільшується до 7 млрд грн. Крім того, фінансова потреба для модернізованої Річкової інформаційної служби (РІС) відповідно до європейських стандартів, за попередніми підрахунками, становить приблизно 100 млн грн. Також необхідне фінансування на оновлення/модернізацію державного флоту, в т.ч. обслуговуючого, і забезпечення уздовж Дніпра мережі для прийому суднових відходів (на базі державних причалів) тощо.

Як очікують у МІУ, Стратегія дозволить забезпечити:

  • розвиток прибережних територій і створення трьох інтермодальних хабів;
  • розвиток і підтримку постійної і достатньої інфраструктури ВВШ: гарантованих і безпечних для судноплавства глибин, сучасних засобів навігації тощо;
  • забезпечення глибини суднового ходу на річці Дніпро на рівні не менше 3,65 метра від Херсона до Київської ГЕС, на рівні 2,55 метра — вище Київської ГЕС і на рівні 1,6 метра — на українській ділянці річки Прип’ять;
  • надходження до 2026 року $150 млн приватних інвестицій у розвиток річкових портів;
  • будівництво до 2030 року 30 одиниць на рік сучасного і екологічно чистого флоту, що має дати мультиплікативний приріст близько 0,1% ВВП щорічно;
  • розвиток ринку річкових перевезень із не менше ніж 10 операторами до 2026 року;
  • впровадження до кінця 2025 року комплексної системи реагування на аварійні випадки на ВВШ;
  • підготовку не менше 300 осіб кваліфікованого персоналу до 2026 року для роботи на ВВШ;
  • впровадження до 2022 року європейських медичних стандартів для персоналу на ВВШ;
  • впровадження до кінця 2025 року системи моніторингу на ВВШ.

Зауваження та пропозиції до проекту постанови від фізичних та юридичних осіб приймаються МІУ до 18 червня 2021 року включно в письмовому та електронному вигляді.

З повною версією документа можна ознайомитися на сайті Мінінфраструктури

Розвиток ВВТ визначено одним із пріоритетів Національної транспортної стратегії України на період до 2030 року, схваленої розпорядженням Кабінету міністрів №430 від 30 травня 2018 року, і Національної економічної стратегії на період до 2030 року, затвердженої постановою Кабінету міністрів України №179 від 3 березня 2021 року.

Поділитися...