Останні новини

Останні новини

Мінінфраструктури відкоригувало проект порядку компенсації інвестицій в об’єкти портової інфраструктури

Мінінфраструктури відкоригувало проект порядку компенсації інвестицій в об’єкти портової інфраструктури

Міністерство інфраструктури оприлюднило для громадського обговорення оновлену редакцію проекту постанови Кабінету міністрів «Деякі питання компенсації інвестицій, внесених суб’єктами господарювання у стратегічні об’єкти портової інфраструктури».

Згідно з пояснювальною запискою до документа, він розроблений з метою забезпечення реалізації статті 27 Закону України «Про морські порти України», а також досягнення і виконання Цілі 8.3 «Український пасажир і бізнес має доступ до водного транспорту (перевезень річкою та морем)» Програми діяльності Кабінету міністрів, затвердженої Верховною Радою в жовтні 2019 року.

Проект акту передбачає визначення механізму укладення договору між ДП «Адміністрація морських портів України» (АМПУ) та інвестором про компенсацію внесених суб’єктами господарювання інвестицій у фінансування робіт з капітального ремонту, модернізації, реконструкції або будівництва стратегічних об’єктів портової інфраструктури, що є об’єктами державної власності.

Після введення в експлуатацію об’єкта будівництва (черги і/або пускового комплексу) ДП «АМПУ» буде виконувати свої зобов’язання перед інвестором, який платив за будівництво, шляхом виплати йому коштів за графіком і на умовах, визначених у договорі про компенсацію інвестицій, внесених підприємством в стратегічні об’єкти портової інфраструктури (інвестором), а саме – договір фінансування. Джерелом компенсації інвестицій у стратегічні об’єкти портової інфраструктури можуть бути портові збори, що стягуються ДП «АМПУ», та інші джерела, не заборонені законодавством.

Також проект акту передбачає встановлення механізму компенсації визначеної шляхом проведення незалежної оцінки вартості розташованих в межах акваторії морського порту підводних гідротехнічних споруд (на підставі договору про передачу майна), які були побудовані за рахунок приватних інвестицій до набуття чинності Законом України «Про морські порти України» та внесені до Реєстру гідротехнічних споруд в установленому законодавством порядку, і які за згодою власників передаються у державну власність в особі МІУ і в господарське відання ДП «АМПУ». При цьому розмір компенсації вартості підводної гідротехнічної споруди не може перевищувати вказаного у звіті про незалежну оцінку розміру інвестицій, внесених в підводну гідротехнічну споруду.

Прогнозується, що реалізація акту дозволить залучити приватні інвестиції для розвитку портової інфраструктури. Це зумовить збільшення доходів від портових зборів та/або послуг, отриманих від використання суб’єктами господарювання стратегічних об’єктів портової інфраструктури. Відбудеться зростання макроекономічних показників на рівні галузі морського транспорту за рахунок розвитку інфраструктури морських терміналів, сплати податків, утворення в процесі реалізації проектів нових робочих місць.

«Внаслідок розвитку портової інфраструктури підвищиться конкурентоспроможність українських портів в Азовському, Чорноморському і Придунайському регіонах. Поліпшення гідротехнічних характеристик морських портів (глибини біля причалів, габарити причальної стінки, наявність і якість комунікацій) шляхом реалізації відповідних інвестиційних проектів збільшить інвестиційну привабливість тилових площ у морських портах, що призведе до збільшення обсягів вантажопереробки і відповідно відрахувань до бюджетів всіх рівнів», — прогнозують у Мінінфраструктури.

Зауваження та пропозиції до проекту постанови від фізичних та юридичних осіб приймаються МІУ до 27 серпня 2021 року включно в письмовому та електронному вигляді.

З повною версією документа можна ознайомитися на сайті Мінінфраструктури

В МІУ нагадали, що на сьогодні перед ДП «АМПУ» гостро стоїть питання про необхідність реконструкції та підтримки в належному стані портової інфраструктури, в тому числі причальної. Зокрема, на балансі АМПУ перебувають 265 причалів (вантажні, допоміжні, пасажирські), розташовані в 13 морських портах України, серед яких: 20 — не придатні до нормальної експлуатації, 37 — потребують значних капіталовкладень в найближчі 5 років, понад 50 — працюють з низькою економічною ефективністю.

Оскільки переважна більшість причалів експлуатується вже понад 25 років, а значна кількість має вік понад 50 років, виникає необхідність відновлення їх технічного стану шляхом здійснення капітального ремонту або реконструкції. Постійне відкладання цих робіт через брак коштів з часом призведе до загального погіршення їх технічного стану, збільшення кількості причалів з обмеженим режимом експлуатації і навантажень, а також збільшення кількості непридатних до нормальної експлуатації причалів, які нині генерують кошти, частина з яких відраховується до державного бюджету у вигляді дивідендів.

За попередніми розрахунками, до 2023 року ДП «АМПУ» потрібно буде близько 12 млрд грн на фінансування проектів з реконструкції, модернізації і будівництва лише причалів.

Поділитися...