Останні новини

Останні новини

Мінінфраструктури готує приєднання до Міжнародної конвенції про контроль суднового водяного баласту

Мінінфраструктури готує приєднання до Міжнародної конвенції про контроль суднового водяного баласту

Міністерство інфраструктури розробило та оприлюднило для обговорення проекти законів про приєднання України до Міжнародної конвенції про контроль суднового водяного баласту й осадів та поводження з ними та імплементацію положень Конвенції в українське законодавство.

Згідно з пояснювальною запискою до законопроекту «Про приєднання України до Міжнародної конвенції про контроль суднового водяного баласту й осадів та поводження з ними 2004 року, з поправками», метою його ухвалення є надання згоди України на обов’язковість для неї Міжнародної конвенції про контроль суднового водяного баласту й осадів та поводження з ними 2004 року шляхом приєднання до неї.

«На цей час в Україні не визначено механізм контролю за судновим водяним баластом. Водночас неконтрольоване скидання суднового водяного баласту й осадів призводить до перенесення шкідливих водних і патогенних організмів, що завдає шкоди навколишньому природному середовищу, здоров’ю людини, майну та ресурсам. Приєднання до Конвенції дасть змогу Україні як державі порту та державі прапора забезпечити контроль за судновим водяним баластом й осадами та поводженням із ними, який здійснюватиме уповноважений орган, а також визначити відповідальність за невиконання операцій із водяним баластом відповідно до плану поводження з водяним баластом», — ідеться у пояснювальній записці.

Проєктами Законів «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з приєднанням України до Міжнародної конвенції про контроль суднового водяного баласту й осадів та поводження з ними 2004 року, з поправками» та «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення у зв’язку з приєднанням України до Міжнародної конвенції про контроль суднового водяного баласту й осадів та поводження з ними 2004 року, з поправками» передбачається імплементація положень Конвенції щодо відповідальності за правопорушення з питань поводження з водяним баластом (стаття 8 Конвенції), щодо наявності на борту судна таких суднових документів як міжнародне свідоцтво про поводження з водяним баластом та журнал операцій з водяним баластом, а також щодо перевірки, виявлення порушень і контролю суден (статті 9, 10 Конвенції) та щодо поводження з водяним баластом та його контролю (Додаток до Конвенції).

З повною версією законопроектів можна ознайомитися на веб-сайті Мінінфраструктури.

Зауваження та пропозиції до проекту постанови від фізичних та юридичних осіб приймаються Міністерством інфраструктури до 4 січня 2021 року включно в письмовому та електронному вигляді.

Міжнародна конвенція про контроль суднового водяного баласту й осадів та поводження з ними 2004 року, яка набрала чинності 8 вересня 2017 року, містить вимогу щодо зміни водяного баласту або очищення води й осадів відповідно до плану поводження з водяним баластом, суднами, які беруть участь у міжнародній торгівлі. Крім того, Конвенцією передбачено необхідність наявності журналу операцій водяного баласту і міжнародного свідоцтва про поводження з водяним баластом на борту кожного судна.

Угода про приєднання до Міжнародної конвенції про контроль суднового водяного баласту й осадів та поводження з ними 2004 року, учиненої 13 лютого 2004 року у Лондоні, з поправками, ухваленими 13 квітня 2018 року, набере чинності для України через три місяці після дати здачі на зберігання Генеральному секретарю Міжнародної морської організації документа про приєднання.

Поділитися...
EN DE UK