Останні новини

Останні новини

Комітет IMO схвалив проект поправок до МАРПОЛ щодо декарбонізації судноплавства

Комітет IMO схвалив проект поправок до МАРПОЛ щодо декарбонізації судноплавства

Комітет із захисту морського середовища (MEPC) Міжнародної морської організації (IMO) на сесії, яка відбувається у дистанційному режимі 16-20 листопада 2020 року, схвалив проект нових обов’язкових правил щодо зниження рівня викидів вуглецю з суден. Про це повідомила прес-служба IMO.

«Проект поправок до конвенції МАРПОЛ зажадає від суден поєднувати технічний і експлуатаційний підходи для зниження викидів вуглецю. Це відповідає амбіціям Первісної стратегії IMO щодо викидів парникових газів, яка спрямована на зниження викидів вуглецю від міжнародного судноплавства на 40% до 2030 року порівняно з 2008 роком», — вказується у повідомленні.

Проект поправок додасть додаткових вимог до заходів енергоефективності в розділі 4 Додатка VI до Конвенції МАРПОЛ. Поточні вимоги засновані на Індексі проектування енергоефективності (EEDI) для нових суден, який передбачає, що вони повинні бути побудовані і спроектовані так, щоб бути більш енергоефективними порівняно з базовим рівнем, і обов’язковий план управління енергоефективністю (SEEMP) для всіх суден. Проект поправок ґрунтується на цих заходах, вводячи вимоги з оцінки та вимірювання енергоефективності всіх суден і встановлюючи необхідні досяжні значення.

Набір поправок включає технічну вимогу щодо зниження викидів вуглецю на основі нового індексу енергоефективності існуючих суден (EEXI) і експлуатаційні вимоги до скорочення викидів вуглецю, засновані на новому річному операційному індикаторі викидів вуглецю (CII). Подвійний підхід спрямований на впровадження як технічних (те, як судно модернізується і оснащується), так і експлуатаційних заходів (як судно працює).

EEXI буде розраховуватися для суден водотоннажністю 400 gt і вище відповідно до різних значень, що встановлені для типів і категорій розмірів суден, і вказувати на енергоефективність судна порівняно з базовим рівнем. Судна повинні відповідати певному EEXI, заснованому на необхідному коефіцієнті зниження (вираженому в процентах щодо базового рівня EEDI).

CII буде розраховуватися для суден валовою місткістю 5000 gt і більше (судна, що уже підпадають під вимоги системи збору даних про споживання мазуту) і визначати річний коефіцієнт зниження, необхідний для забезпечення постійного зменшення експлуатаційних викидів вуглецю з судна в межах певного рейтингового рівня. Фактичний досягнутий річний операційний CII необхідно буде документально підтвердити і звірити з необхідним річним операційним CII. Це дозволить визначити експлуатаційний рейтинг викидів.

Оцінка буде дана за шкалою від A (найвища) до E (найнижча). Рівень продуктивності буде записаний в судновому Плані управління енергоефективністю (SEEMP). Судно, яке має три роки поспіль рейтинг D або E, повинно буде надати план коригувальних дій, щоб показати, як буде досягнуто необхідний індекс (C або вище). Адміністрації, портова влада та інші зацікавлені сторони заохочуватимуть використання суден, що мають рейтинг A або B.

Проект поправок буде представлений для офіційного прийняття на сесії 76-й сесії MEPC, яка відбудеться в 2021 році. Згідно з угодою МАРПОЛ проект поправок повинен бути розісланий протягом щонайменше шести місяців до прийняття, і вони можуть набути чинності як мінімум через 16 місяців після прийняття. Процедура внесення поправок викладена в самому договорі.

Поділитися...
EN DE UK