Останні новини

Останні новини

Кабмін затвердив оновлену Стратегію розвитку морпортів до 2038 року

Кабмін затвердив оновлену Стратегію розвитку морпортів до 2038 року

Кабінет міністрів на засіданні в середу, 23 грудня, затвердив постанову про внесення змін до Стратегії розвитку морських портів України до 2038 року, повідомляє сайт «Порти України» з посиланням на прес-службу Міністерства інфраструктури.

За словами міністра інфраструктури Володимира Криклія, це рішення є вкрай важливим для подальшого розвитку українських морських портів.

«Стратегія розвитку морських портів України була затверджена ще в 2013 році і на сьогодні є вкрай застарілою. Тому ми актуалізували ключові її норми і положення. У довгостроковій перспективі це дозволить залучити близько 50 млрд грн приватних інвестицій у галузь і створити близько 4,7 тис. нових робочих місць. Крім того, це дозволить стивідорним компаніям досягти обсягів переробки вантажів у портах на рівні 209-265 млн тонн, на 75% збільшити ефективність використання перевантажувальних комплексів і поліпшити показник якості послуг морських портів відповідно до глобального індексу конкурентоспроможності з 3,9 до понад 5», – наголосив Криклій.

Згідно з пояснювальною запискою до документа, внесені зміни дозволять оптимізувати систему управління портовою галуззю, поліпшити сервіс у морпортах, забезпечити збалансований розвиток і ефективне використання портових потужностей.

В рамках реалізації пріоритетних напрямків Стратегії передбачається, зокрема, впровадження моделі управління «порт-лендлорд», згідно з якою адміністрація морського порту має право надавати інвесторам об’єкти портової інфраструктури та земельні ділянки для будівництва, а інвестори мають право оперувати збудованими терміналами протягом певного часу, після закінчення якого можуть або продовжити дію договору, або повернути земельну ділянку разом із терміналом.

Стратегія закріплює на державному рівні також інші ключові напрямки розвитку морських портів:

  • оптимізацію діяльності неприбуткових адміністрацій морських портів шляхом їх об’єднання за регіональним принципом;
  • розробку механізму участі органів місцевого самоврядування в процесах планування розвитку морських портів з можливістю входження до рад морських портів;
  • впровадження стандартів корпоративного управління в портовій галузі;
  • розвиток електронних сервісів в морських портах;
  • впровадження смарт-інфраструктури, екологічно безпечних технологій, спрямованих на зменшення шкідливих викидів від виробничих процесів в портах і отримання енергії з альтернативних джерел;
  • впровадження інформаційної системи «Морське вікно» з подальшою її інтеграцією з інформаційними системами контролюючих органів;
  • інтеграцію українського сегмента з європейською системою SafeSeaNet.

Стратегією також визначаються очікувані прогнози щодо функціонування та розвитку кожного морського порту в частині розвитку перевантажувальних потужностей. Крім цього, документ визначає основні напрямки розвитку інфраструктури морських портів на середньо- і довгострокову перспективу, а також встановлює передумови для гармонізації розвитку портової інфраструктури та під’їзних (залізничних і автомобільних) шляхів до морських портів.

Поділитися...