Останні новини

Останні новини

Генсек IMO закликав фрахтувальників відмовитися від заборони зміни екіпажів до закінчення рейсу

Генсек IMO закликав фрахтувальників відмовитися від заборони зміни екіпажів до закінчення рейсу

Застереження фрахтувальників про заборону зміни екіпажу до закінчення рейсу посилюють кризу зміни екіпажу, яка триває, і ще більше загрожують безпеці мореплавства. Про це заявив генеральний секретар Міжнародної морської організації (IMO) Кітак Лім.

«Положення про відсутність зміни екіпажу посилюють психічну і фізичну втому виснажених моряків, підривають дотримання положень Конвенції про працю в морському судноплавстві 2006 року з поправками (MLC 2006) і ще більше загрожують безпеці судноплавства», — цитує слова Ліма прес-служба IMO.

Він додав, що є альтернативні договірні положення, які дозволяють змінювати екіпаж під час пандемії, і їх слід використовувати.

У так званих застереженнях «без зміни екіпажу», яких вимагають деякі фрахтувальники, ідеться про те, що жодні зміни екіпажу не можуть відбуватися, поки вантаж фрахтувальника перебуває на борту — отже, судно не може відхилятися до портів, де можуть мати місце зміни екіпажу.

У рішучій заяві, випущеній циркулярним листом 18 грудня, яку підтримала Міжнародна організація праці (МОП), Лім закликав усіх фрахтувальників утримуватися від прохань про включення до чартерних партій застереження «без зміни екіпажу», а також закликав судновласників і операторів відхиляти їх.

«Розв’язання кризи зміни екіпажу потребує максимальних зусиль від усіх зацікавлених сторін. Відмова від використання застереження «без зміни екіпажу» — лише одне з таких зусиль», — сказав генсек IMO, підтвердивши прихильність організації справі надання допомоги всім державам-членам, галузі і морякам в цьому відношенні.

Як зазначають в IMO, нині, коли криза зміни екіпажу триває вже десятий місяць, сотні тисяч моряків залишаються на борту суден набагато довше, ніж передбачено трудовими угодами. Така ж кількість не може приєднатися до суден, і в результаті не здатна почати свої контракти і заробляти на життя.

Станом на 18 грудня 2020 року 46 держав-членів і один асоційований член IMO визнали моряків ключовими працівниками. Це необхідно для того, щоб звільнити цих фахівців від конкретних обмежень на поїздки, пов’язаних із пандемією COVID-19, дозволяючи їм переміщатися між країною свого проживання і суднами та репатріюватися після закінчення терміну дії контракту. Також були деякі обнадійливі ознаки прогресу в застосуванні розробленої галуззю структури протоколів для забезпечення безпечної зміни екіпажу і пересування під час пандемії, які були схвалені Комітетом з безпеки на морі в циркулярі MSC.1/Circ.1636.

Поділитися...