Останні новини

Останні новини

Гендиректор «Нібулона» закликав Президента ветувати закон про річковий транспорт

Гендиректор «Нібулона» закликав Президента ветувати закон про річковий транспорт

Генеральний директор компанії «Нібулон» Олексій Вадатурський звернувся до Президента України Володимира Зеленського з відкритим листом, в якому закликав застосувати право вето на закон «Про внутрішній водний транспорт», як такий, що не відповідає інтересам держави, повідомляє сайт «Порти України».

«Змушений вчергове звернутися до Вас, у тому числі й публічно, оскільки попередні звернення як до Вас, так і до керівництва Офісу Президента, Національної ради реформ, Національної інвестиційної ради України залишилися без відповіді, що законопроект №1182-1-д, який знаходиться під Вашим особистим контролем, на превеликий жаль, пройшов друге читання, і що він є ганебним та дискредитуючим для України в цілому, законопроект дискредитує і Вас як Президента України, оскільки направлений на задоволення потреб виключно окремих промислово-фінансових структур зі сформованими та майбутніми тіньовими схемами», — ідеться в листі.

За словами Вадатурського, застосування норм, які прописані в ухваленому Верховною Радою 3 грудня законі, матиме негативні наслідки для екології, економіки та в цілому безпеки України як морської держави.

Зокрема, наголошує він, п.п. 2 п. 4 Прикінцевих і перехідних положень закону допускає скидання нечистот у русі суден по всій довжині Дніпра, у тому числі й у місті Київ. Це положення, за його словами, закріплено «в угоду власників суден, які під час розпаду СРСР викрали український флот і хочуть його експлуатувати в Україні в занедбаному стані під «зручними прапорами».

Крім того, норма про збереження акцизного збору на пальне для судноплавства фактично узаконено контрабанду пального, через різницю в ціні у 80% поза 12-мильною зоною та в Україні. Також законом закріплюється багаторічна схема безконтрольного видобування піску на всіх річках, а також без будь-яких погоджень з екологічними відомствами і громадськістю дозволяється складування ґрунтів у будь-якому місці на вибір організації, що виконує «шляхові» роботи.

Крім того, на думку Вадатурського, український прапор в Україні де-факто виводиться поза закон. Він вважає, що це зроблено для того, щоб українські судна під Державним Прапором України не ходили по українських річках, а команди суден формувалися не з українців, а з іноземців. Вільний допуск на українські внутрішні водні шляхи суден під іноземним прапором вдарить також по вітчизняній суднобудівній галузі.

«Керуючись наведеним, вимушений звернутись до Вас, пане Президенте України, з проханням застосувати право вето на Закон України №1182-1-д і провести серйозну нараду з питань реформування ВВТ під Вашим особистим головуванням за участі віцепрем’єр-міністрів з питань стратегічних галузей промисловості України та євроінтеграції, міністрів оборони екології, енергетики, інфраструктури, представників Антимонопольного комітету, ДРС та інших центральних органів влади», — підсумував Вадатурський.

На початку грудня 2020 року Верховна Рада ухвалила закон №1182-1-д «Про внутрішній водний транспорт», який визначає правові, економічні та організаційні основи діяльності водного транспорту. Згідно з очікуваннями міністра інфраструктури Владислава Криклія, новий закон дозволить збільшити вантажопотік до 30 млн тонн на рік з економічним ефектом для держави в 13-16 млрд грн щорічно.

Раніше представники бізнесу та галузеві асоціації висловили числені зауваження до тексту законопроекту. Наприклад, основні концептуальні зауваження Європейської бізнес-асоціації стосувалися фінансування внутрішніх водних шляхів за рахунок портових зборів, введення додаткового ліцензування та зарегулювання умов ведення бізнесу, нормативного ускладнення будівництва, ризику зловживання повноваженнями й інших положень.

Поділитися...
EN DE UK