Останні новини

Останні новини

Держави прапора дедалі більше ухиляються від зобов’язань перед екіпажами покинутих суден

Держави прапора дедалі більше ухиляються від зобов’язань перед екіпажами покинутих суден

У зв’язку з тим, що деякі країни відмовляються виконувати свої зобов’язання перед моряками, покинутих моряків щороку дедалі більшає, пише Seafarers Journal.

На сьогодні в базі даних Міжнародної організації праці (МОП) зареєстровано понад 200 неврегульованих випадків залишених напризволяще суден. Як стверджують в Міжнародній федерації транспортників (МФТ/ITF), фактично таких випадків набагато більше, оскільки часто повідомлення про проблему надходять лиш через кілька місяців.

В основному, причиною такої кількості покинутих екіпажів, яким місяцями, а часом і роками, доводиться залишатися на борту, є недосконалість існуючої системи, в якій абсолютно будь-яка країна може продавати свій прапор судновласникам. При цьому, далеко не кожна з них готова втрутитися, коли на зареєстрованому судні починаються серйозні проблеми.

Всі суверенні держави користуються рівним правом реєстрації суден під своїм прапором відповідно до багатовікової міжнародної практики, підкріпленої законами. Ґрунтуючись на цьому, в галузі були зроблені помилкові висновки:

  • оскільки таке право існує, всі країни повинні його реалізувати;
  • якщо держава, насправді слабо зацікавлена в торговельному судноплавствіо, вирішить «здати в оренду» свою національність, то ніхто не може цьому перешкодити.

Результати системи «б’ють» тільки по моряках.

Сформована система призводить до жахливих наслідків для членів екіпажів, відповідальність за долю яких не хоче брати жодна держава. Практично на всіх покинутих суднах моряки страждають від відсутності їжі і предметів першої необхідності, не кажучи вже про щось більше.

Експерти вважають, що такі наслідки залишення напризволяще суден – неминучий результат діючої системи, яка дозволяє реєструвати теплоходи під прапором країн, для яких морське судноплавство не являє значного інтересу. В результаті власник кидає судно, а держава прапора, яка розцінює його як звичайного покупця послуги, не бачить причин брати на себе відповідальність за теплохід і команду, тим паче, коли перестає отримувати реєстраційні збори.

Існує кілька пропозицій щодо реформування діючої системи, щоб позбутися або, щонайменше, скоротити поширеність цих проблем:

  • створити максимально спрощену модель, коли кожен теплохід ходить під прапором країни судновласника з місцевим екіпажем;
  • на практиці навіть найсуворіші критики системи держав прапора зосередили свої програми реформування не стільки на питанні національної приналежності суден, скільки на забезпеченні державами прапора дотримання основних прав людини і трудових прав, а також міжнародних норм безпеки та охорони навколишнього середовища.
Поділитися...