Останні новини

Останні новини

Аварія “Delfi”: Хто винен крім шторму?

Аварія “Delfi”: Хто винен крім шторму?

Аварія танкера “Delfi” продемонструвала ціну “куплених” дипломів капітанів – висновок експертів.

Сьогодні, 29 листопада 2019 року, Морська Палата України провела прес-конференцію на тему “Аварія танкера” Delfi “в Одесі. Хто винен, крім шторму?”. Місце проведення – “Укрінформ”, м Київ.

Відеозапис прес-конференції можна дивитися по посиланню , а так само на каналі YouTube

Як морських експертів виступили В’ячеслав Кисловський – капітан далекого плавання, виконавчий Віце-президент Морський Палати України, Ілля Тихонов – капітан далекого плавання, доктор технічних наук, Виконавчий директор Всеукраїнської асоціації “Морське Освіта”, Сергій братчиків – капітан далекого плавання, Олександр Захаров – депутат Одеської міської ради.

На думку спікерів аварія танкера “Делфі” стала наслідком непрофесійних реформ, які тривали в морській галузі останні 5 років і фактично зруйнували систему безпеки в українських портах. Зокрема, в галузь прийшли люди, які не мають ні досвіду, ні необхідної кваліфікації в цій сфері.

Критичні ситуації можливі в будь-якому порту світу. Для адекватного реагування на них існує достатня кількість інструкцій, розпорядчих необхідний алгоритм дій іруководітелей і виконавців всіх рівнів. Умови, що склалися в Одеському регіоні не були особливими – ні за рівнем хвилі, ні за швидкістю вітру.

У разі успішних дій по порятунку судна, порт міг претендувати на відшкодування витрат на організацію і проведення рятувальної операції. У разі “пропажі” сосбственніка судна, така вимога могло бути направлено державі прапора – Молдові. З огляду на результати проведеної ситуації зі спостереження за загибеллю судна залишається риторичне питання: на який бюджет ляжуть витрати по ліквідації наслідків аварії? У яку суму обійдеться і кому доведеться сплатити витяг “потопельника” з акваторії, очищення води і пляжів від розлитого палива?

“Система, яка створена за останній рік, остаточно зруйнувала безпеку в портах. Три органу в порту (здійснюють управління – ред.) – Морська адміністрація, Адміністрація морських портів і державні підприємства. Це призвело до повної розкоординації управління. Саме трагедія, на жаль, продемонструвала вартість “куплених” дипломів капітанів, звільнення легітимних капітанів морських портів і незаконного призначення на їхні посади осіб без належної освіти, досвіду, рівня компетентності – відповідно заниження м вимогам конкурсного відбору.

Танкер, який зазнав катастрофи, дрейфував в територіальних водах України – в районі жвавого судноплавства, там де морський транспорт заходить в порти Іллічівськ, Одеса і Південний, де швартуються і обробляються судна-газовози – найнебезпечніші в нашому регіоні. Там же знаходиться якірна стоянка з значною кількістю цих самих газовозів.

Дрейф танкера Delfi протягом півтори доби через цю акваторію створював небезпеку набагато більш серйозної аварії, ніж та, що сталася.

Спікери звернули увагу, що аварія сталася 22 листопада, проте Морська адміністрація тільки 26 листопада видала наказ про розслідування прецендента.

Учасники прес конференції відзначали, що в Україні існує криза управління в галузі морського транспорту. Кадрові та організаційні рішення останніх років були спрямовані на заміну профільних фахівців в управлінні галузі особами без необхідного досвіду і кваліфікації, з цілями і мотивацією, далекими від державних інтересів. Це призвело до втрати ефективного управління, дисбалансу системи безпеки судноплавства.

Галузі необхідні кадрові зміни невідкладно! Тільки морські професіонали можуть і повинні прийти в управління галуззю, в порти, в державні підприємства. Експерименти призначенням варягів вже дали результати. Руйнівні і трагічні.

Прес-конференція

Поділитися...