Останні новини

Останні новини

Підйом та евакуація танкера Delfi. Уроки катастрофи.

Підйом та евакуація танкера Delfi. Уроки катастрофи.

10 вересня 2020 року танкер Delfi, який підняли біля одеського пляжу о 15:50 у супроводі плавучого крана “Атлас-4”, плавучого крана «ПК-48» та буксирів “Топаз Н” і “Даймонд Н”, був доставлений до нафтогавані порту Чорноморськ і переданий на плаву – ОФ ДП “АМПУ”

Операція, що увінчалася успіхом,  почалась з підйому та евакуації аварійного танкера 10 серпня, коли Адміністрація морських портів України (голова одеської філії Руслан Сахаутдінов) підписала договір про здійснення операції з компаніями: ТОВ “Краншип” (директор Іван Ніякий), що входить до групи “Трансшип “(голова Андрій Іванов), і ТОВ” Бруклін-Київ “(президент Юрій Губанков). Компанія “Бруклін-Київ” проявила ініціативу профінансувати ці роботи.

        Після ретельного обстеження корпусу судна і морського дна за участю водолазів ТОВ «ІНІЯ», були зроблені скрупульозні розрахунки, для яких було залучено: компанія «Трансшип-Дизайн» (головний конструктор Євген Демидов), компанія “Морське інженерне бюро” (гендиректор Геннадій Єгоров), Роман Шулевський (експерт і колишній працівник СПТР). На підставі розрахунків був складений план робіт.

        З дна навколо танкера витягли валуни, які перешкоджали безпечного виходу судна, до борту приварили потужні кріплення для тросів, з відсіків відкачали півтори сотні тон піску і глини, демонтували з судна металеві конструкції і механізми , які заважали. У виготовленні кріплень та ремонтних роботах брали участь фахівці ІСРЗ (директор Михайло Дудників).
        26 серпня з допомогою плавучого крана і буксирів судно поставили на кіль, продовжилися роботи з ремонту, герметизації його правого зруйнованого борту, відкачування води з метою подальшого спливання судна з грунту.

Сам по собі суднопідйом Delfi, у якого був повністю зруйнований в вантажній частині правий борт, затоплені носові і кормові відсіки, включаючи машинне насосне відділення, що лежав на борту з креном практично 90 градусів в «ущелині», що була утворена хвилерізом і кам’яним пасмом, є унікальною і дуже складної по деталізації операцією. Те, що вона завершилася благополучно, заслуга зведеного колективу фахівців, які цей місяць працювали вдень і вночі і змогли подолати всі проблеми – від великого крену і малої остійності до кам’яної гряди і нестандартного ордера в буксирному каравані.

        В ніч з 9 на 10 вересня, коли настала гарна погода, був проведений підйом судна. При цьому з правого борту Delfi був жорстко закріплений плавкран «ПК-48», який грав роль понтона. З лівого борту роль понтона зіграв плавкран “Атлас-4”. А потім всю конструкцію з трьох одиниць (танкер та два плавкрана) буксири «Даймонд Н» і «Топаз Н» відбуксирували до порту Чорноморськ.

Геннадій Єгоров на прес-конференції МПУ 11.09.2020р

На думку членів Морський палати України, аварія танкера Delfi, якого викинутого штормом на одеський пляж 22 листопада 2019 року, а також багатомісячне затягування питання з його підйомом та евакуацією стали наслідком ряду глибоких системних проблем в організації роботи морського транспорту країни.

          По-перше, крах танкера, який півтори доби дрейфував поблизу Одеської затоки з його інтенсивним судноплавством можна було запобігти заздалегідь. Тим більше, що обставини, що призвели до аварії, не були критичними для мореплавства.
Але непрофесійні реформи останніх років, які були проведені в галузі, фактично зруйнували систему безпеки мореплавства в українських морських портах. Зробило це керівництво Морської адміністрації України (яку було звільнено в кінці минулого року) при потуранні Мінінфраструктури.           В Україні з’явилися три структури, які безпосередньо займаються питаннями безпеки мореплавства, – Морська адміністрація України, Адміністрація морських портів і держпідприємства, що призвело до повної дезорганізації всієї системи безпеки мореплавства.

Андрій Іванов на прес-конференціх МПУ 11.09.2020р

Як зазначив засновник компанії “Трансшип” Андрій Іванов на прес-конференції Морської палати України 11 вересня, особливо погіршило ситуацію те, що були повсюдно звільнені високопрофесійні капітани морських портів – ключові фігури в системі безпеки. На їхні посади незаконно (в порушення Кодексу торгового мореплавства) були призначені особи без необхідної освіти, кваліфікації та досвіду у відповідності з заниженими критеріями конкурсного відбору.


Точно також наслідком дезорганізації системи управління морським транспортом стало багатомісячне затягування питання з підйомом та евакуацією танкера. Тільки тоді, коли вирішення питання про підйом танкера було передано Адміністрації морських портів України і на допомогу прийшли приватні морські компанії – члени МПУ, які виділили необхідні сили і засоби, завдання було вирішено в максимально короткий термін.


По-друге, аварія з танкером оголила ще одну проблему. Через непродуману політику в роботі митниці бункерування іноземного флоту в наших портах стала настільки невигідною, що спочатку іноземні судна просто перестали купувати паливо у нас, а потім стався демонтаж всієї бункерувальної інфраструктури в портах. І сьогодні в жодному українському порту вже не можна заправити судно флотським мазутом.
Але знищений ринок бункерування в українських портах перекочував за межі 12-мильної зони поза територіальними водами України, де і з’явилися такі танкери, як Delfi, що забезпечують судна паливом.

Поділитися...
EN DE UK